Hoe kan ik een reis boeken?
Als u een reis heeft uitgezocht kunt u op verschillende manieren een boeking maken. U kunt ons bellen onder kantooruren (ma-vrij: 09.00 – 17.30 uur en zat: 09.30 – 15.30 uur) op 026-445 2805. U kunt terecht bij een ANVR aangesloten reisbureau (of zelfstandig reisagent) bij u in de buurt. Of u maakt de boeking online op onze website. Maakt u online een boeking dan kunt u tijdens het boekingsproces kiezen door wie u de boeking wilt laten afhandelen; door Feenstra Rijn Lijn of door een ANVR reisbureau.
Welke gegevens worden er gevraagd bij het maken van een boeking?
Conform de ANVR-reizigersvoorwaarden vertrekt u voor het sluiten van de reisovereenkomst alle gegevens van uzelf en de door u aangemelde reizigers die van belang kunnen zijn voor het sluiten van of de uitvoering van de overeenkomst. Daarnaast vermeldt u de bijzonderheden over uw eigen lichamelijke en geestelijke toestand en die van de door u aangemelde reizigers die van belang kunnen zijn voor de goede uitvoering van de reis.
Ik heb online geboekt. Hoe weet ik of mijn reis ‘echt’ is geboekt?
U ontvangt binnen enkele minuten na boeking een bevestigingsmail. Hierop kunt u zien wat u heeft geboekt. Geen email ontvangen? Kijk dan eens in uw ongewenste email, of neem contact met ons op. De factuur ontvangt u enkele dagen later per post. Wilt u uw documenten liever digitaal ontvangen? Dat kan ook, neemt hierover contact met ons op en dan maken we voor u een Mijn Feenstra account aan. Heeft u ervoor gekozen uw boeking via een reisbureau af te laten handelen? Dan neemt het reisbureau contact met u op aangaande de verdere afhandeling van uw boeking.
Kan ik van alle reizen op deze website online de beschikbaarheid bekijken?
Ja, de beschikbaarheid wordt real-time (direct) weergegeven. In de prijstabel van de specifieke reis kunt u zien wat de verschillende kleuren accommodaties betekenen.
Wat betekent op aanvraag/in optie?
Accommodaties die op aanvraag/in optie staan zijn in principe niet beschikbaar. Deze accommodaties staan in de meeste gevallen vast voor groepen of een andere reisorganisatie. Wilt u een accommodatie boeken die op aanvraag/in optie staat? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen samen met u kijken of hier wellicht toch nog mogelijkheden voor zijn.
Is er op een (online) geboekte reis een bedenktijd van toepassing?
De wet die bepaalt dat consumenten een zichttermijn van 14 werkdagen hebben, maakt een uitzondering op reizen en is hier dus niet van toepassing.
De reis die ik wil boeken zit vol, wat nu?
Indien gewenst kunt u zich op een wachtlijst laten plaatsen. Dit is geheel vrijblijvend. Mocht de door u gewenste reis en accommodatie toch weer beschikbaar worden nemen wij contact met u op. U kunt dan zelf beslissen om de reis alsnog te boeken of er toch vanaf te zien. Wij kunnen niet garanderen dat een wachtlijst uiteindelijk ook akkoord komt.
Kan ik een geboekte reis wijzigen of (kosteloos) annuleren?
Een reis wijzigen of annuleren? Dat kan, de hoofdboeker kan hierover telefonisch contact opnemen met Feenstra Rijn Lijn. Loopt uw boeking via het reisbureau dan dient u contact met uw reisbureau op te nemen.
Wilt u een wijziging doorgeven dan zullen wij, voor zover dit binnen ons vermogen ligt, uw verzoek proberen te honoreren. In enkele gevallen kan het voorkomen dat er bij het doorgeven van een wijziging wijzigingskosten à € 50,- in rekening worden gebracht, zie hiervoor ook de aanvullende voorwaarden van Feenstra Rijn Lijn.
Annuleringen dienen te allen tijde te worden doorgegeven en worden afgehandeld conform de ANVR-Reizigersvoorwaarden §1, artikel 9 en de aanvullende voorwaarden van Feenstra Rijn Lijn. Annuleringen buiten kantooruren worden op de eerst volgende werkdag verwerkt. Het is niet mogelijk om een geboekte reis kosteloos te annuleren.
Zie hiervoor ook de ANVR Reizigersvoorwaarden en de aanvullende voorwaarden van Feenstra Rijn Lijn.
https://www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf
https://feenstrarijnlijn.nl/aanvullende-voorwaarden-van-feenstra-rijn-lijn/
Welke verzekeringen moet ik afsluiten voor mijn reis?
Wij adviseren u om een goede reisbagage-, ongevallen- en annuleringsverzekering af te sluiten. Feenstra Rijn Lijn kan u hierbij behulpzaam zijn.
N.B. De reisduur staat vermeld in hele dagen. Ondanks de mogelijkheid dat u bijvoorbeeld laat op de avond vertrekt en/of vroeg in de ochtend terugkeert tellen deze dagen toch mee in de totale reisduur. Dit wordt zo vermeld in verband met de af te sluiten reisverzekering.
Reisduur
De reisduur staat vermeld in hele dagen. Ondanks de mogelijkheid dat u bijvoorbeeld laat op de avond vertrekt en/of vroeg in de ochtend terugkeert tellen deze dagen toch mee in de totale reisduur. Dit wordt zo vermeld in verband met eventuele af te sluiten verzekeringen.
Hoe ziet mijn accommodatie eruit?
De hutten aan boord hebben vaak wel de faciliteiten, maar lang niet altijd de grootte van een hotelkamer. Op de scheepsinformatiepagina's vindt u een beknopte beschrijving van de schepen. Het zou te ver gaan om per schip en per dek alle hutten exact te omschrijven. Maar als u een accommodatie boekt, kunt u altijd om aanvullende informatie vragen. Zo komt u met de juiste verwachtingen aan boord.
Welke taal spreken ze aan boord?
Aan boord van de schepen bestaat de bemanning uit verschillende nationaliteiten. Het kan dus voorkomen dat u in het Engels of het Duits wordt aangesproken. Wel is altijd een Nederlands sprekende hotelmanager en/of cruisedirector aanwezig en wij proberen er voor te zorgen dat er altijd een Nederlandssprekend bemanningslid in de buurt is om u in het Nederlands te woord te staan.
Ik heb een speciale wens. Waar kan ik dat melden?
Speciale wensen kunt u opdelen in preferenties en essenties. Preferenties zijn eenvoudige wensen die bij boeking kenbaar worden gemaakt. Indien mogelijk proberen wij hieraan te voldoen, u kunt hier echter geen rechten aan ontlenen. Anders is dit met essenties. Dan is uw wens zo essentieel, dat de reisovereenkomst alleen dan door ons zal worden afgesloten als vast staat dat aan deze wens ook tegemoet kan worden gekomen.
Ik heb een dieet en/of maaltijdpreferentie. Kan de kok daar rekening mee houden?
Wilt u liever zoutloos, vetarm, vetvrij, suikervrij of vegetarisch eten? Geef die wens dan door bij uw boeking. Wilt of moet u per se een dieet volgen, lever dan vooraf uw dieetlijst in. De kosten voor een dieet of maaltijdpreferentie zijn € 4,- p.p.p.d. Deze rekent u aan het einde van de reis aan boord af. Over de uitvoering, de kwaliteit en het gevolg geven aan uw dieetwensen kan Feenstra Rijn Lijn geen verantwoordelijkheid aanvaarden.
Zijn er voorzieningen voor mindervaliden aan boord?
Helaas zijn schepen vaak niet goed uitgerust voor mindervaliden en ook het personeel is niet opgeleid voor medische diensten. Aan boord gelden strenge veiligheidsvoorschriften. Het uitvoeren van noodprocedures dient snel en correct te gebeuren. Hierdoor behouden wij het recht om reizigers uit te sluiten van (verdere) deelname aan de reis indien een handicap een belemmering blijkt te zijn voor het uitvoeren hiervan. Voor groepjes mindervaliden (uitsluitend onder voldoende begeleiding) dient u te allen tijde vooraf contact met ons op te nemen.
Mag ik mijn rollator of rolstoel meenemen tijdens de reis?
Rollators en rolstoelen zijn uitsluitend voor gebruik aan de wal.
De veiligheid van onze passagiers aan boord gaat ons boven alles. Ook als u minder mobiel bent moeten we uw veiligheid kunnen garanderen. Daarom moeten we helaas het meenemen van hulpmiddelen zoals rollators en rolstoelen beperken. Geef dit daarom meteen aan bij uw boeking. Het meenemen van een eigen rollator of rolstoel (op de meeste schepen mogelijk) moet u aanvragen en is slechts in zeer gelimiteerde hoeveelheid toegestaan. U heeft hier een schriftelijke toestemming voor nodig. De eigen rollator of rolstoel dient inklapbaar te zijn.
Voor de duidelijkheid: het gebruik van een rollator of rolstoel aan boord is niet toegestaan.
U moet zich dus zonder deze hulpmiddelen aan boord kunnen verplaatsen. Aan wal kunt u natuurlijk wel een rollator/rolstoel gebruiken. Rollators zijn ook bij ons te huur voor € 5,- (m.u.v. de Crucestar en Monarch Countess) . U kunt er dan de gehele reis, aan wal, gebruik van maken. Ook dit dient u bij boeking door te geven.