Covid-19 | Feenstra Rijn Lijn

Covid-19

Van gezondheidsmaatregelen tot hygiënevoorschriften. Er bestaat veel informatie over Covid-19 en er zijn om de haverklap weer nieuwe regels. We hebben voor u het een en ander op een rij gezet, zo weet u waar u op moet letten, met welke maatregelen u rekening moet houden en welk protocol er geldt aan boord. Leest u zich goed in. Wij passen deze informatie regelmatig aan.

Op reis
U dient u bij inscheping in het bezit te zijn van een digitaal corona certificaat met daarop uw vaccinatiebewijs, herstelbewijs, of een negatieve testuitslag van een PCR test. Daarnaast dient u te voldoen aan de geldende regels van het land/de landen die we tijdens een reis aandoen. Meer informatie over de specifieke vereisten voor de land(en) die u tijdens uw reis bezoekt ontvangt u bij uw reisbescheiden, of kijk op www.nederlandwereldwijd.nl

CoronaCheck-app en Digitaal Corona Certificaat (DCC)
Met een Digitaal Corona Certificaat is het makkelijker om binnen Europa te reizen. Uw Digitaal Corona Certificaat is een QR-code in kunt u aantonen dat u gevaccineerd, genezen of getest bent. Om een Digitaal Corona Certificaat te verkrijgen maakt u gebruik van de de CoronaCheck-app. Heeft u geen smartphone? Sinds 1 juli 2021 kunt u ook een papieren bewijs printen via de website www.coronacheck.nl, of u kunt bellen met telefoonnummer 0247-247247. Wanneer u niet woonachtig bent in Nederland adviseren wij u contact op te nemen met uw lokale autoriteiten om te informeren waar u uw corona certificaat kunt verkrijgen. Het is raadzaam om uw digitale corona certificaat ook op papier mee te nemen.

Reisadvies per land.
De start van ons vaarseizoen staat gepland op 4 april 2022. Tussen nu en april zal er nog veel veranderen in de wijze waarop landen Covid-19 bestrijden. We kunnen nu dan ook nog niet precies inschatten of en welke maatregelen er tegen die tijd zullen gelden in de verschillende landen die wij aan doen. Wel kunnen wij u doorverwijzen naar de actuele reisadviezen van de Nederlandse overheid*. Voor informatie per land klikt u op de bijbehorende link.

Reisadvies België (kleurcode geel)
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies

Reisadvies Duitsland (kleurcode geel)
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies

Reisadvies Frankrijk (kleurcode geel)
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies

Reisadvies Zwitserland (kleurcode geel)
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/zwitserland/reizen/reisadvies

Reisadvies Oostenrijk (kleurcode geel)
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/oostenrijk/reizen/reisadvies

Reisadvies Hongarije (kleurcode geel)
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/hongarije/reizen/reisadvies

Reisadvies Slowakije (kleurcode geel)
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/slowakije/reizen/reisadvies

Uiteraard gelden er op dit moment ook coronaregels in Nederland, welke regelmatig veranderen. De meest actuele vindt u hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels

* Wanneer u niet woonachtig bent in Nederland adviseren wij u contact op te nemen met uw lokale autoriteiten.

3G, 2G en 2G-plus, hoe zit dat nou met al die G’s?
3G staat voor Gevaccineerd, Genezen of Getest
2G staat voor Gevaccineerd of Genezen, alleen een negatieve testuitslag is niet voldoende.
2G-plus staat voor Gevaccineerd of Genezen EN Getest. Dit betekent dat u alleen toegang heeft wanneer u naast uw vaccinatie- of herstelbewijs ook nog een negatieve testuitslag moet kunnen laten zien.

In steeds meer landen is (of wordt) de 2G regeling ingevoerd, Duitsland is hier een voorbeeld van. In de meeste Duitse deelstaten is de 2G/2G-plus regeling al van kracht of willen ze deze gaan invoeren. Dit betekent dat u momenteel zonder vaccinatie- of herstelbewijs niet naar Duitsland kunt reizen. Wij adviseren u dan ook dringend aan deze 2G regel te voldoen.

Mogelijke kosten die voortvloeien uit het annuleren van een reis omdat u niet voldoet aan de vereisten voor inreizen, alsmede de mogelijke kosten die voortvloeien uit het niet beschikken over de juiste documenten komen voor rekening van de reiziger.

Kan ik veilig op reis?
Feenstra Rijn Lijn conformeert zich naar de geldende maatregelen van de landen die wij tijdens een reis aan doen. Daarnaast nemen we alle mogelijke voorzorgsmaatregelen omtrent onder andere de hygiëne aan boord om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden. Desalniettemin zijn ook wij niet bij machte om het corona-virus tegen te houden. Om onze reizen zo veilig mogelijk te laten verlopen vragen wij ook uw medewerking. Heeft u voorafgaand aan uw reis klachten die wijzen in de richting van Covid-19 meldt dit dan gelijk bij ons en maak een afspraak bij de GGD om u te laten testen. Ontwikkelt u tijdens een reis klachten die op een Covid-19 besmetting zouden kunnen wijzen, laat dit dan direct weten aan de hotelmanager of cruisedirector aan boord. En volg te allen tijde de instructies van het personeel aan boord op. Want alleen samen krijgen we corona eronder.

Welke maatregelen neemt Feenstra?
De bemanning aan boord is goed bekend met de gangbare procedures op het gebied van hygiëne en veiligheid aan boord van een schip en het spreekt voor zich dat daar in deze tijd extra aandacht aan wordt besteed. Naast de basisregels die voor ons allemaal gelden wordt er aan boord gewerkt met een Hygiëne- en Veiligheidsprotocol gewerkt. Dit protocol kunt u hier nalezen

Welke maatregelen neemt de overheid?
Maatregelen van de Nederlandse overheid, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, maar ook de maatregelen die worden genomen door de overheid van een land dat tijdens een reis wordt aangedaan wijzigen heel regelmatig. Uiteraard blijven wij dit goed in de gaten houden. U kunt dit ook zelf in de gaten houden via https://www.rijksoverheid.nl/ en https://www.nederlandwereldwijd.nl/

Ik vertrek (binnenkort) naar een bestemming waar geen negatief reisadvies is, maar i.v.m. de situatie omtrent het corona-virus wil ik toch niet op reis. Kan ik mijn reis kosteloos annuleren?
Als u in deze corona-tijd een reis boekt, boekt u met de wetenschap dat het mogelijk is dat het corona-virus nog onder ons is wanneer u op reis gaat. Aan boord en in de landen die we aandoen kunnen dan maatregelen gelden om de verspreiding van het corona-virus tegen te gaan. Wanneer wij binnen de geldende richtlijnen van de overheid en protocollen voor de riviercruisebranche de reizen op een in onze ogen veilige en verantwoorde wijze kunnen uitvoeren kunt u uw reis niet kosteloos annuleren. In dit geval wordt een boeking geannuleerd conform art. 9.2 van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en de aanvullende voorwaarden van Feenstra Rijn Lijn.

https://www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf
https://www.feenstrarijnlijn.nl/aanvullende-voorwaarden-van-feenstra-rijn-lijn/

Wat denkt mijn verzekering?
Dat hangt af van uw verzekeringsmaatschappij. U kunt het beste contact opnemen met de maatschappij waar u uw verzekering heeft afgesloten. Heeft u uw reis- en annuleringsverzekering afgesloten via Feenstra Rijn Lijn klik dan hier voor de laatste informatie van Allianz Global Assistance inzake de dekking omtrent Covid-19

Kan ik mijn reis omboeken?
Met onze omboekgarantie kunt u uw reis tot 4 weken voor vertrek zonder opgaaf van redenen kosteloos omboeken naar andere reisdatum en/of bestemming. Lees hier meer over onze Omboekgarantie.

Gelden de ‘normale’ betalingsvoorwaarden?
Ja, wanneer u een reis heeft geboekt gelden de gebruikelijke betalingsvoorwaarden. Dit houdt in dat de aanbetaling uiterlijk 2 weken na het maken van een boeking dient te worden voldaan en de restantreissom uiterlijk 6 weken voor vertrek.

Wat gebeurt er als Feenstra een reis moet annuleren i.v.m. het coronavirus?
Feenstra streeft ernaar u een ontspannen vakantie te bezorgen. Wanneer wij genoodzaakt zijn uw reis te annuleren, omwille van bijvoorbeeld COVID-19, dan krijgt u uw geld terug. De annuleringsverzekering en bijdrage SGR zijn uitgesloten van restitutie. Lees hier meer over Geld-terug-garantie.

Andere vragen?
Feenstra Rijn Lijn is al meer dan 50 jaar uw riviercruisespecialist. Maar we bevinden ons in deze situatie in onbekende wateren. Er is niets zo lastig als het voorspellen van de toekomst. Mocht u vragen hebben zullen we te allen tijde proberen u zo goed mogelijk te woord te staan. Neem dus gerust contact met ons op als u vragen heeft. U kunt ons telefonisch bereiken (ma-vrij 09.00 uur tot 17.30 uur en zat 09.30 uur – 15.30 uur) via 0031-26 445 2805, of stuur een email naar info@feenstrarijnlijn.nl Ook op de website van de ANVR vindt u een hoop informatie omtrent het corona-virus.

Tot slot
We hanteren maatregelen wanneer dat nodig is. Wij doen ons best u in de reisbescheiden, die u ca. 8 dagen voor vertrek ontvangt, hierover zo uitgebreid mogelijk over te informeren.